Axintor

Een dag in het leven van een Recruiter bij Axintor Interim

Terug naar alle stories

Een dag in het leven van een Recruiter bij Axintor Interim

In deze blog neemt onze Recruiter Emilie je mee en biedt ze je een 360° blik in het dagelijks leven van een Recruiter. Ontdek waar onze Recruiters de hele dag mee bezig zijn!

08.15 – 08.30 u.

Een gestructureerde ochtendroutine is voor veel mensen een belangrijke manier om hun werkdag goed te beginnen. Zo ook voor mij. Rond 08.15 u. arriveer ik op kantoor en breng ik alles in orde om georganiseerd en gefocust aan mijn dag te beginnen!

08.30 – 09.00 u.

Rond 8.30 u. check ik mijn mails. Het kan zijn dat ik meteen moet reageren op een dringende kwestie, bijvoorbeeld wanneer een uitzendkracht ziek is. Vervolgens ga ik aan de slag met de opvolging van de voorgaande dagen. Ik bekijk welke kandidaten al gescreend zijn en welke er al voorgesteld zijn aan klanten.

09.30 – 10.00 u.

Om 09.30 u. heb ik briefing met mijn collega Silas. Hij is Account Manager en samen vormen we team Waregem. Tijdens de briefing nemen we samen de beschikbare vacatures door en brengen we de gewenste kwalificaties en vaardigheden in kaart.

Het is belangrijk dat ik de vacatures goed begrijp zodat ik geschikte kandidaten kan vinden. Ook bespreken we starters en arrivals, welke kandidaten er reeds gescreend zijn en bepalen we de doelen van die dag.

10.00 -10.30 u.

Na de briefing neem ik contact op met klanten en vraag ik feedback op de voorgestelde kandidaten. Dit is nodig om te vermijden dat geschikte kandidaten afhaken doordat ze te lang moeten wachten op een reactie. Indien de klant interesse heeft in de kandidaat, plan ik een selectiegesprek in.

Het kan ook zijn dat ik moet wachten op feedback of documenten van de kandidaat zelf. In dat geval maak ik van dit moment gebruik om de kandidaat de contacteren. Indien de kandidaat zal starten, stuur ik hem/haar een informatiemail. Ik regel ook de huisvesting.

10.30 – 11.30 u.

Tussen 10.30 en 11.30 u. ga ik de kandidaten die we verkregen hebben via onze interne en externe selectiepartners screenen. Hierbij kijk ik naar de kwalificaties en vaardigheden van de kandidaat, maar ook naar de persoonlijkheid en motivatie.

Dit doe ik door middel van telefonische interviews. Daarnaast stel ik ook algemene vragen om te achterhalen wanneer ze beschikbaar zijn en of ze bereid zijn om een samenwerking met Axintor Interim aan te gaan. Vervolgens voer ik ook een referentiecheck uit bij voormalige werkgevers van de kandidaat. Ik check dan of de informatie die de kandidaat heeft verstrekt over zijn of haar werkervaring en prestaties klopt.

11.30 – 12.00 u.

Vlak voor de middagpauze behandel ik mijn e-mails. Ik los problemen van kandidaten op, beantwoord vragen, enzovoort.

12.00 – 13.00 u.

Tussen 12:00 en 13:00 u. is het tijd voor een welverdiende lunchpauze. Deze pauze helpt me om productief en gemotiveerd te blijven gedurende de rest van de dag!

13.00 – 15.00 u.

Als ik geschikte kandidaten gevonden heb, stel ik ze tussen 13.00 en 15.00 u. voor aan bedrijven door hen spontaan op te bellen. Dit kan gaan om bestaande klanten, maar even goed andere bedrijven die geen klant zijn. Ik geef hierbij meer informatie over de achtergrond en vaardigheden van de kandidaat en toon aan dat de kandidaat geschikt is voor de functie.

Ook plan ik een moment in waarop mijn collega, Silas, langsgaat om de kandidaat voor te stellen. Als de klant telefonisch niet bereikbaar is, stuur ik een mail met het CV van de kandidaat en vraag ik of er interesse is.

15.00 – 16.30 u.

Van 15.00 tot 16.30 u. neem ik telefonisch contact op met klanten om te vragen of alles volgens plan verloopt en of de kandidaat goed gestart is. Op die manier kan ik eventuele problemen of onduidelijkheden tijdig signaleren en oplossen.

16.30 – 17.30 u.

Aan het einde van de dag richt ik mij op administratieve taken, zoals het uploaden van documenten in Bright, het aanvragen van werkloosheidsuitkeringen, het printen van CV's en het beantwoorden van vragen over loonstroken en contracten. Ik breng ook sociale documenten in orde.

17.30 u.

Tijd om naar huis te gaan!

Zoals je kunt zien is het werk van een Recruiter uitdagend en vereist het een hoge mate van flexibiliteit. Bovendien is geen enkele dag hetzelfde. Prioriteiten kunnen snel veranderen en er kunnen zich onverwachte situaties voordoen die snel moeten worden opgelost.

Heb je na het lezen van deze blogpost interesse in een job als Recruiter? Aarzel dan niet om te solliciteren via deze link. Wie weet ben jij dan wel de volgende persoon die we in de spotlight zetten!